Tidligere denne uken gikk grendelaget på Sula ut med en melding på Facebook:

«Telia ønsker kjøpe bilde av Sula fyr. Hvis du har et som vekker oppsikt, så ta kontakt.»

Selskapet bekrefter nå selv til Frøya.no, at dette er rett.

Til kampanje

Bilde av fyret skal brukes i en digital utendørskampanje for Telia.

Kampanjen skal gå i løpet av februar og mars i de store byene, men vil også gå i sosiale medier.

– Vi har det siste året markedsført 5G-utbyggingen vår, også i reklamefilmer på tv og kino, der vi viser ulike steder i Norge hvor vi har bygget 5G.

Det sier kommunikasjonsansvarlig i Telia, Ellen Scheen.

– «Hele sulamitten»

Steder som trekkes frem i annonsene har morsomme og rare navn, som for eksempel Hue, Ræva, Paradis og Helvete,

Nå skal det spilles på uttrykket "hele sulamitten", og her kommer altså Sula inn.

– Vi håper innbyggerne i Frøya kommune vil sette pris på eksponeringen av Sula fyr!, sier Scheen.